În luna februarie s-a împlinit un an de când a luat fiinţă magazinul online www.blumacons.ro şi ne-am gândit să vă împărtăşim povestea noastră sau povestea blumacons.ro. Poveste care demonstrează credem noi, că niciodată nu e prea târziu să o iei de la capăt, să începi de la zero, la o vârstă la care mulţi oameni se tem să îşi asume riscuri şi să îşi urmeze visurile.
Povestea blumacons.ro a început în momentul în care după 27 de ani de muncă în aceeaşi firmă de construcţii, doi oameni, Constantin şi Luminiţa, soţ şi soţie, s-au trezit fără locurile de muncă, firma unde lucrau fiind declarată în insolvenţă şi la scurt timp în faliment. Constantin, după o experienţă neplăcută cu un aşa zis “patron”, a găsit mai repede loc de muncă. Luminiţa dupa 3 răspunsuri de genul “ sunteţi prea calificată pentru postul pe care îl avem”, un răspuns destul de elegant în locul celui “sunteţi prea bătrână, noi căutăm tineri”, a abandonat căutarea. A stat o lună de zile într-o “minidepresie” şi o porţie zdravănă de mult iubitul “Covid”, după care a zis că e timpul să facă ceva, la început să lucreze de acasă. Atunci a încolţit ideea unui magazin online. Nu ştiau absolut nimic despre acest lucru, dar au adoptat politica paşilor mărunţi, să găsească soluţii atunci când e nevoie de ele. Nu au ştiut niciunul dintre ei ce îi aştepta, dar dacă ştiau în nici un caz nu porneau pe acest drum. Deci, mai bine că nu au ştiut!
Pasul înfiinţării firmei a fost cel mai uşor, găsirea platformei a fost şi ea destul de facil de rezolvat. Urmau să găsească furnizorii şi cu asta credeau că “problemele” s-au terminat când de fapt ele de abia începeau.
Au pornit iniţial cu cateva produse, în special produse româneşti, pentru că asta au dorit de la început, să adune produse create tradiţional de către producători din România, fiecare cu propriul lor stil şi simboluri locale specifice. Toate bune şi frumoase până în momentul lansării magazinului. Ei au crezut că Sfântul Google şi Îngerul Facebook îi iubeşte pe ei şi firma lor atât de mult că le vor aduce clienţi pe bandă rulantă şi unde mai pui că îi aduce şi gratis. În acel moment şi-au dat seama că fără reclamă plătită, măcar până îţi construieşti brand-ul, practic nu exişti. Unii dintre cei care vor citi aceste rânduri, sigur vor zâmbi, dacă nu chiar vor râde de-a dreptul. Dar poate alţii vor învăţa ceva din povestea lor şi poate vor face paşii în altă ordine decât au făcut-o ei.
Prin urmare, cei doi au fost nevoiţi să caute o agenţie de marketing şi să înceapă promovarea afacerii pe Facebook. În fiecare zi auzeau noţiuni/cuvinte noi, mai toate în engleză, limbă pe care ei nu o stăpâneau nicidecum, “pe vremea lor” în şcoală învăţându-se limba rusă şi franceză. Au fost momente când s-au simţit pierduţi într-un labirint şi oricât îşi dădeau silinţa nu găseau ieşirea. Au fost zile când spuneau: “gata, ne dăm bătuţi” dar a doua zi o luau de la capăt cu şi mai multă forţă şi ambiţie.
După o “experienţă” cu o agenţie de marketing, au avut marele noroc să întâlnească un mare OM, un tânăr care a avut răbdarea şi îngăduinţa să colaboreze cu ei, punându-şi la bătaie toată experienţa şi nu numai, pentru a-i ajuta să iasă din toată nebunia în care simţeau că au intrat. În lumea noastră agitată şi mereu în mişcare, este o raritate să întâlneşti oameni care să acorde atenţie nevoilor altora, fără a avea un interes personal. De la Dan Trifan au învăţat că “Cerul e limita!!”, cuvinte care au devenit pentru cei doi, o mantră, pe care o repetă în fiecare zi.
Lucrurile au început să intre pe un făgaş cât de cât normal şi cei doi au simţit pentru prima dată după mult timp că visul lor începe să prindă viaţă. Au căutat producători de ceramică tradiţională, pictată manual, de la vaze şi bomboniere, până la diverse obiecte decorative pentru casă şi grădină, fiind foarte atenţi la calitatea produselor şi la modul în care acestea sunt create. Afacerea lor ajută la promovarea şi susţinerea producătorilor locali şi a artei tradiţionale, oferind clienţilor produse unice şi de calitate.
În oferta blumacons.ro se găsesc şi produse fabricate în alte ţări precum Polonia, Ungaria, chiar şi China. Fiecare produs are o poveste unică şi o personalitate distinctă, reflectând tradiţiile şi cultura din ţările din care provin. Căutarea de producători de ceramică şi sticlă tradiţională românească continuă şi este o mare provocare, dar merită efortul.
În continuare muncesc aproape non-stop dar o fac cu multă dăruire şi satisfacţie. Mândria lor cea mai mare este atunci când primesc mesaje şi poze de la clienţi şi mai ales de la cei care revin pe site-ul www.blumacons.ro
Povestea lor merge mai departe demonstrând că nu există o vârstă anume pentru a începe ceva nou şi că pasiunea şi munca susţinută pot duce la realizarea unor lucruri incredibile.
Va continua!!